Läs!

Jag fattar inte varför killar och tjejer ska vara på olika sätt. Vissa saker sätts som "tjejsaker" och andra sätts som "killsaker". Visst det har blivit skillnad, men det finns fortfarande saker som anses vara tjej och killaktiga... Som till exempel när jag var liten så var det killar som skulle leka med bilar och sånt och tjejer skulle leka med dockor. Man ska väl leka med det man tycker är kul, vad är det annars för barndom man har? Elaka föräldrar som säger att man ska hålla sig till tjej eller killsaker.
En annan sak, bara för att killar bär färgen rosa så är dom bögar, är det verkligen så? Visst killar som bär färgen rosa kan vara homosexuell men även kille som är hetero kan bära färgen rosa. Tjejer kan gå i vilken färg som helst utan att bli kallad lebb. Varför ska folk trycka ner på skitsaker? Finns det inte bättre saker att lägga energin på? Jo det finns mycket bättre saker som att till exempel få stopp på krig, rädda människor innan det är försent. Jag förstår mig inte på dagens folk!
Det jag menar med att säga det här är att jag tycker att vi borde bli bättre förebilder och acceptera varandra för dom vi är. Vi borde anpassa oss efter varandra precis som vi gör med våra nära och kära.
Det finns så många saker som jag inte tagit upp men ni vet nog vad som saknas. Jag ska inte behöva ta upp allt för det jag vill få fram har jag redan sagt men inte i direkta ord men det gör jag nu. Lär varandra att respektera varandra, behandla andra som du själv vill bli behandlad! Sluta dela in folk i olika grupper, låt varandra få vara sig själva och ingen annan! Fattar ni vad jag menar? jag hoppas att ni gör det!
Ha det bra!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0

Designed by: www.haraldzzon.blogg.se